راه کارهایی که طول عمر فرش شماراافزایش میدهد
نوشته شده توسط : اسم نویسنده

امروزه افزایش قیمت فرش ماشینی یکی از دغدغه های اصلی خریداران فرش ماشینی است.اما ایندغدغه تها برای خریداران فرش ماشینی نیست بلکه انهایی که در حال حاضر هم فرش ماشینی در منزل خود دارند برای تعویض محصول خود با فرش نو دچار دغدغه و نگرانی هستند. ما در این مقاله به راه های افزایش طول مر فرش ماشینی میپردازیم.

فرش ایرانی هنر ارزشمندی است که زیبایی آن در جهان ثابت شده است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام همیشه تمیز، هیچکس به اندازه یک ایرانی به ارزش واقعی فرش واقف نیست، اما برای حفظ این کالای با ارزش که از عناصر اصلی هر خانه است چه کارهایی رو باید انجام داد؟ در ادامه با ۶ راهکار ساده آشنا می شوید که می توانید عمر فرش خود را دو برابر کنید .

۱- شستشوی بهینه (مراقب شوینده ها باشید) : همیشه بهترین راه در رابطه با شستن فرش سپردن آن به مراکز قالیشویی معتبر است ، زیرا اگر در شستشوی فرش از مواد شوینده نامناسب استفاده شود به بافت فرش آسیب جدی وارد می کند و یا حتی اگر به روش های غیر تخصصی شسته شود و یا به خوبی خشک نشود و مرطوب بماند عمر فرش نصف می شود. شرکت قالیشویی همیشه تمیز یکی از مراکز تخصصی خدمات فرش و قالیشویی در اصفهان است و تلاش متخصصان و استاد کارهای ما در قالیشویی همیشه تمیز به پشتوانه چندین سال کار تخصصی و تجربه ، حفظ فرش های با ارزش از هرگونه آسیب در حین شستشو است.

۲- جاروبرقی کشیدن شاید بسیار ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما تمیز نگه داشتن فرش خود یکی از عوامل موثر در افزایش عمر فرش می باشد. زدودن گرد و غبار های بین رشته های فرش باعث حفظ سلامت و عمر بیشتر فرش می شود، بنابراین هفته ای یک بار فرش را در جهت خواب آن جارو بزنید.

۳- محدود کردن تابش نور خورشید : میزان نور خورشیدی که به فرش می تابد را محدود کنید تا آسیب کمتری به فرش های منزلتان وارد شود زیرا تابش نور مداوم آفتاب به سطح فرش موجب رنگ پریدگی و کهنه جلوه کردن فرش می شود، از این رو در ساعات خاصی که نور تیز آفتاب که روی فرش ها می تابد بهتر است یک رو فرشی روی فرش پهن کنیم یا پرده ها را بکشیم.

۴- از زیرپایه استفاده شود: در مواقعی که وسایل سنگین مثل پایه های مبل و یا نوک تیز روی فرش قرار دارد حتما از زیر پایه های مخصوص استفاده شود که این امر از ورود آسیب به تار و پود فرش جلوگیری می کند .

۵- سروته کردن فرش : نکته جالبی که کمتر کسی به آن توجه می کند این است که شما می توانید برای جلوگیری از ساییده شدن قسمت هایی از فرش که بیشترین محل عبور و مرور هستند را هر چند وقت یک بار سروته کنید

۶- پاک کردن لکه های فرش در منزل: باقی مانده لکه های مواد مختلف بر روی فرش موجب تخریب بافت فرش می شود از این رو اگر خودتان قصد تمیز کردن لکه ها را در منزل دارید حتما هنگام استفاده از هر پاک کننده ای برای فرش با آزمایش کردن آن در گوشه کوچکی از فرش نسبت به آسیب ندیدن الیاف فرشتان اطمینان حاصل کنید
حتما شنیدید که روانشناسان میگن نمیشه یه نسخه درمان برای همه آدم ها بپیچیم چون هر آدمی شخصیتش فرق می کنه در امر شستشوی فرش و خدمات جانبی آن مثل رفوگری این قانون صدق می کنه و هر فرشی روش شستشوی مناسب خودش رو داره و نمیشه همه فرش ها رو مثل هم شست ، لذا با توجه به تنوع بیش از حد فرش های دستباف و ماشینی شستن هر کدام از آنها نیاز به تخصص بالایی دارد . تلاش متخصصان ما در قالیشویی همیشه تمیز ، ارائه خدمات با کیفیت فرش می باشد چون با شستشوی غیر تخصصی عمر نصف می شود .
نکته مهم : در امر لکه برداری فرش دستباف به خاطر حساس بودن الیاف فرش دستباف حتی الامکان از روش های لکه برداری خانگی استفاده نکنید و حتما فرش را به یک قالیشویی معتبر بسپارید . قالیشویی همیشه تمیز به عنوان یکی از متخصصین در امر شستشوی فرش دستباف و انواع خدمات متنوع قالیشویی و لکه برداری فرش در اصفهان می تواند به شما در حفظ بهتر فرش هایتان کمک کند. کارشناسان ما در همیشه تمیز آماده پاسخگویی و مشاوره به شما می باشند : تلفن تماس : ۰۳۱۳۳۳۳۱۲۲۲
در پایان این مقاله لازم میدانم این توصیه مهم را برای خرید فرش ماشینی ارزان و ابکیفیت خدمت شما ارایهدهم.یکی از راه های مهم برای خرید فرش ماشینی ارازن خرید خرید فرش ماشینی مستقیم از کارخانه است.البته دانست عوامل موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی نیز میتواند برای شما بسیار مفید باشد زیرا شما با اگاهی بیشتر نسبت به عوامل موثر در تعیین قیمت میتوانید از سو استفاده کلاهبرداران اینترنتی جلوگیری کنید.همچنین توجه به نماد اینماد در هنگام خرید اینترنتی بسیار حایز اهمیت است
منبع:خبرگزاری ایسنا





:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: